Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

Tessa Spätgens bestudeert het niveau van woordenschataspecten – bijvoorbeeld de snelheid waarmee de woordbetekenis en -relaties kunnen worden opgehaald tijdens het gebruik van taal - bij Nederlandse kinderen van 10-11 jaar (groep 7). Zij kijkt naar de woordenschat van zowel eentalig opgroeiende kinderen als van meertalige kinderen (die naast het Nederlands een minderheidstaal spreken). Daarnaast onderzoekt Spätgens de samenhang tussen woordenschataspecten en leesvaardigheid.

Detail Summary
Datum 20 juni 2018
Tijd 12:00

Mw. T.M. Spätgens: Developing Semantic Networks. Individual Differences in Dutch Monolingual and Bilingual Children’s Semantic Knowledge and Reading Comprehension. Promotor is prof. dr. J.M. Schoonen (RU Nijmegen). Copromotor is prof. dr. J.H. Hulstijn.

Deelname

Toegang vrij

Agnietenkapel
Agnietenkapel

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231
1012 EZ Amsterdam