Waarom leraren in de Democratische Republiek Congo niet geadministreerd zijn

Internationale Ontwikkelingsstudies

27feb2018 12.00

Promotie

Sinds Joseph Kabila in 2001 aan de macht kwam, werkt de Congolese staat samen met de internationale gemeenschap om hervormingen door te voeren. Binnen de onderwijssector was een van de overkoepelende doelstellingen gratis basisonderwijs voor alle kinderen. Een van de factoren die het bewerkstelligen van die doelstelling in de weg zat, is het gegeven dat ongeveer een derde van alle leraren niet was opgenomen in de overheidsadministratie. Cyril Owen Brandt noemt deze groep onzichtbare leraren en onderzoekt hoe het komt dat een groot aantal leraren in het primair en voortgezet onderwijs in de Democratische Republiek Congo sinds de jaren zeventig onzichtbaar is voor de overheidsadministratie.

Dhr. C.O. Brandt: Illegibility as a State Effect. The Limits of Governing Teacher Identification in the Democratic Republic of Congo. Promotor prof. dr. F.X. Bonal. Copromotoren zijn dr. T.A. Lopes Cardozo en prof. dr. T. De Herdt (Universiteit Antwerpen).

Deelname

Toegang vrij

Locatie

Gepubliceerd door  UvA Persvoorlichting